Tuesday 23 May 2017

KEMBALI

Oleh - Hesmel Faznee Faisal

Salam, kepada para bloggers (yang kini menjadi spesis terancam dek kemajuan teknologi dalam dunia komunikasi, dewasa ini) dan pembaca blog separa hidup ini!

Selepas menyemak kembali sejarah "posting" blog ini, harus saya akur bahawasanya sudah hampir 5 tahun blog ini tidak menerima "santapan minda" saya.

5 tahun adalah suatu jangkamasa yang cukup panjang. Pelbagai perkara telah berlalu di bawah sungai masa. Kematangan seseorang juga boleh merubah sepanjang tempoh itu. Dan harus diingat bahawsanya juga, jika melihat dari aspek demokrasi juga, 5 tahun itu jugalah boleh menentukan sesuatu jangka hayat sesuatu pemerintahan. Tapi kita tolak ketepi aspek-aspek itu semua.

Apa yang boleh saya nyatakan di sini ialah saya akan cuba untuk menulis dan menulis kembali. Dan kali ini juga saya akan cuba merubah stail penulisan saya. Jika 5 tahun dahulu kaedah penulisan saya lebih kepada pendekatan "suka hati akulah, ini blog aku!", namun seperti yang telah saya nyatakan, 5 tahun juga adalah suatu tempoh yang boleh merubah pemikiran dan persepsi seseorang.

Saya telah berubah sejak 5 tahun yang lepas!

Kita Kan Tersesat Pabila Malam Menjemput Bulan Semula Ke Sangkar Waktu - The Salam Connection 

No comments:

SENI BAHASA DAN SENI RUPA DALAM CERMINAN AKAL BUDI MELAYU

                                                                                Oleh - Hesmel Faznee Faisal Allahyarham Pendeta Za’ba (1985-...