Thursday 9 October 2008

SEKATAN MENTAL (MENTAL BLOCK!!) BAH. 2


Oleh - Hesmel Faznee Faisal


Akhirnya, masanya telah pun tiba. Memanda pun beransur dari takhta pemerintahan negara. Maka bersiponganlah sudah suara-suara bersorak gembira. Terbayang sudah gambaran gembira di wajah masing-masing yang memang ingin melihatkan perkara ini berlaku.


Maaf, Jose..


Penulis terbawa-bawa dengan gaya penceritaan Hikayat Merong Mahawangsa. Semalam penulis rasa penulis bermimpi bertemu dengan Merong Mahawangsa. Rupanya, penulis terlelap di atas Monorail dan terlajak hingga ke stesen Titiwangsa.


Kita ingin melihat sebuah negara yang lebih baik dan kembali ke landasan ekonomi yang sebenar. Maklumlah, sebelum ini ramai yang berpendapat Malaysia telah tergelincir dari landasan ekonomi yang telah ditetapkan.


Penulis bersyukur.


Segalanya telah pun tamat. Semuanya telah kembali pulih semula (penulis harap-harapkan!)

Penulis tidak mahu dwelt a lot dalam soal ini. Ini kerana penulis yakin sudah ramai blogger telah membuat huraian tentang perkara ini.


Nevertheless, this writer would also want to participate in throwing his ideas about the power transition and hopes that it will turn up well. All the writer wants is that everything to be back to normal, presuming that none of the so called staunch supporters of the Prime Minister would interrupt the transition.


Dear readers, penulis menghadapi mental block lagi!!

No comments:

SENI BAHASA DAN SENI RUPA DALAM CERMINAN AKAL BUDI MELAYU

                                                                                Oleh - Hesmel Faznee Faisal Allahyarham Pendeta Za’ba (1985-...