HIDUP ITU MEMBOSANKAN ATAU MEREKA ITU?


Hari ini adalah hari ke3 penulis tidak bekerja. Opted to relax and stay at home. BUT MIND you, penulis bukanlah seperti seorang lepasan universiti yang masih tidak dapat mencari kerja yang decent selepas menamatkan pengajian dari Universiti.

Penulis memilih untuk relaks selepas hampir 3 tahun penulis bekerja semenjak menamatkan pengajian dan tidak pernah sekalipun relaks dalam erti relaks yang sebenar.

So, I guess I deserved to have a good break! Not much I can say about this period of relaxation except that yesterday I went for a medical checkup, which is a compulsory procedure before I join KTM (Keretapi Tanah Melayu, Jose!). It was really a pain in the a** experience! Bayangkan penulis terpaksa strip off pakaian penulis dan tubuh diperiksa oleh seorang doktor wanita!

Sekarang baru penulis rasa apa yang dirasakan oleh wanita yang telah disangkakan sebagai wanita dari China itu! CUma penulis bernasib baik tidak dipaksa untuk melakukan ear squatting oleh doktor itu!

Dan bertambah nasib baik kerana tidak ada video yang dirakamkan secara tersembunyi, otherwise it would be another controversial incident and some jerk may have to go to the UAE embassy and send a letter of apology sebab ingatkan penulis ini orang Arab! (Jose, perasan nak mampus!)

Sebenarnya tidak ada banyak perkara yang hendak diceritakan tetapi apa yang pasti, Malaysia akan menyambut hari Kemerdekaan dan apa yang penulis rasakan, tahun ini Kemerdekaan amatlah tidak dirasai oleh ramai orang, terutamanya generasi muda. Semasa penulis sedang menulis artikel yang as usual, a self indulgent article, you may put it that way, banyak generasi muda lebih sibuk bermain dengan permainan video Half Life, dari membuat visit ke website Arkib Negara dan mencari informasi tentang sejarah negara. Untuk makluman, Penulis menulis dari sebuah cyber cafe,

Mungkin agak pelik tetapi apa yang cuba hendak penulis nyatakan ialah nilai kemerdekaan semakin berkurangan dan perjuangan Half Life itu lebih nyata dan lebih terserlah.

Perkara ini mungkin agak basi dan mungkin sedikit membosankan, tetapi yang nyata dan hakiki golongan sekarang sedang melalui hidup yang agak basi dan memang membosankan!

P.S - The above picture were taken from Rocky's blogspot. It suits the theme of this so called article..

Kita Kan tersesat Pabila Malam Menjemput Bulan Semula Ke Sangkar Waktu - THe Salam Connection

Ulasan

abghalim berkata…
Susah mentafsirkan erti kemerdekaan yang sebenar selagi kita bernama rakyat yang tidak boleh berkata "YA" pada perkara yang "TIDAK" dan berkata "TIDAK" pada perkara yang "BENAR"
wassalam
abghalim ulu yam

Catatan popular daripada blog ini

MENANGGUK DI AIR YANG KERUH

APAKAH AVM DAN BENARKAH ANDA HANYA MENGALAMI MIGRAIN?

ALLAHYARHAM TAN SRI DR P RAMLEE